5. SINIF
HAFTA |
KAZANIMLAR |
1?29 |
Eğitsel başarı ile ilişkili etmenleri açıklar. |
2?108 |
Kişisel-sosyal ve eğitsel sorunlarla karşılaştığında nereden ve nasıl yardım alacağını fark eder. |
3?26 |
Etkili bir grup üyesinin ve liderinin özelliklerini açıklar. |
4?27 |
Kendi öğrenme stiline uygun çalışma yöntemlerini kullanır. |
5?11 |
Yaşadığı çevredeki eğitsel ve sosyal imkânlardan yararlanmanın önemini fark eder. |
6?110 |
Kendini arkadaşının yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlar. |
7?109 |
Uygun reddetme davranışına ilişkin örnekler verir. |
8?107 |
Akran baskısıyla nasıl baş edeceğini açıklar. |
9?71 |
Duygularının davranışlarını nasıl etkilediğini fark eder. |
10?111 |
Başkalarıyla kurduğu iletişimi değerlendirir. |
11?112 |
Barış içinde yaşamak için gereken olumlu tutum/davranışları fark eder. |
12?148 |
Kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkisini fark eder. |
13?181 |
Çalışmanın insanlar ve toplum için önemini açıklar. |
14?147 |
Toplum için gönüllü çalışmanın önemini ve gerekliliğini açıklar. |
15?28 |
Bir üst sınıfın nasıl olacağına ilişkin hayallerini ve beklentilerini açıklar. |
6. SINIF
HAFTA |
KAZANIMLAR |
1?117 |
Kendini öğretmeninin yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlar. |
2?30 |
Amaç belirlemenin önemini açıklar. |
3?31 |
Amaç belirlemedeki ölçütleri açıklar. |
4?32 |
Kısa, orta ve uzun vadeli amaçlar oluşturur. |
5?34 |
Serbest zaman etkinliklerinin gelecekteki amaçlara ulaşmadaki önemini belirtir. |
6?33 |
İlgi ve yetenekleri doğrultusunda hobiler edinir. |
7?35 |
Kendini başarı ve başarısızlığa neden olan etmenler açısından değerlendirir. |
8?36 |
Sınavda başarıyı etkileyen düşünceleri fark eder. |
9?114 |
Sorun çözme sürecinde dikkat edilecek unsurları açıklar. |
10?115 |
Öfkeyi uygun ve uygun olmayan biçimlerde ortaya koymanın sonuçlarını açıklar. |
11?116 |
Öfkelendiğinde gevşeme ve nefes egzersizlerini kullanır. |
12?113 |
Gerektiğinde reddetme davranışı gösterir. |
13?72 |
Hatalarının sonuçlarını değerlendirerek düzeltme yollarını belirler. |
14?149 |
Kitle iletişim araçlarından uygun biçimde yararlanmanın önemini fark eder. |
15?182 |
Okuldaki derslerin mesleklerle olan ilişkisini açıklar. |
7. SINIF
HAFTA |
KAZANIMLAR |
1?150 |
Toplumsal hayatı düzenleyen kuralların önemini ve gerekliliğini açıklar. |
2?165 |
Zararlı alışkanlıkların duygusal ve bedensel yönden insan hayatına etkilerini fark eder. |
3?118 |
Çatışma durumlarını fark eder. |
4?119 |
Kullandığı çatışma çözme yöntemlerini değerlendirir. |
5?151 |
Okul hayatının iyi bir vatandaş olma üzerindeki etkisini açıklar. |
6?37 |
Sınav kaygısının başarı üzerindeki etkisini fark eder. |
7?74 |
Başarılı olduğu durumlarda kendini takdir eder. |
8?120 |
Kendini aile fertlerinin yerine koyarak onların duygu ve düşüncelerini anlar. |
9?121 |
İletişim engellerinin üstesinden nasıl gelinebileceğini açıklar. |
10?73 |
Bedensel değişimini fark eder. |
11?38 |
Okulda uygulanan testlerin ve test dışı tekniklerin kendini tanımadaki önemini açıklar. |
12?75 |
Yeteneklerini fark eder. |
13?183 |
İlgilerin meslek seçimindeki rolünü fark eder. |
14?184 |
Meslek seçiminin önemini fark eder. |
15?39 |
Ortaöğretim kurumlarına giriş sınavları ile ilgili bilgi toplar. |
8. SINIF
HAFTA |
KAZANIMLAR |
1?76 |
Bedensel ve duygusal değişimlerin ergenlik döneminin doğal bir parçası olduğunu fark eder. |
2?77 |
Kendini geliştirmede eleştirinin önemini fark eder. |
3?43 |
Sınavlarda başarıyı etkileyen etmenler açısından kendini değerlendirir. |
4?44 |
Sınav kaygısının performansını düşürecek düzeyde olup olmadığını belirler ve gerekiyorsa yardım alır. |
5?190 |
Geleceğin meslekleri hakkında bilgi toplar. |
6?189 |
İlgi duyduğu mesleklerin gerektirdiği eğitim ve kişisel özelliklerini ifade eder. |
7?188 |
Yeteneklerin meslek seçimindeki rolünü fark eder. |
8?40 |
Vereceği kararların geleceğine olan etkilerini fark eder. |
9?41 |
Karar verme sürecinin aşamalarını kararlarında uygular. |
10?185 |
İş başvurusu için öz geçmiş yazar. |
11?191 |
Mesleki amaçlara ulaşmada genel ortaöğretim programlarını değerlendirir. |
12?192 |
Mesleki amaçlara ulaşmada mesleki ve teknik programları değerlendirir. |
13?42 |
Ortaöğretim kurumlarına giriş sınavı öncesi, fiziksel açıdan sınav başarısını etkileyen etmenleri açıklar. |
14?187 |
İlköğretim sonrasında yapılabilecek işleri belirler. |
15?186 |
Ortaöğretim tercihlerini yaparken Eğitsel ve Mesleki Planlama Dosyası ile okulda uygulanan test ve test dışı tekniklerin sonuçlarından yararlanır. |